Het videoplatform YouTube vormt na Google de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Miljarden gebruikers verslinden uren videotijd op het kanaal, waaronder ook jouw doelgroep.
Je voelt het al aankomen: YouTube vormt een ideaal kanaal om jouw naamsbekendheid uit te bouwen!
Het bereik en de omvang van YouTube is enorm, maar natuurlijk willen we ons enkel richten op jouw potentiële klanten. YouTube biedt diverse targetingmethoden om jouw doelgroep te bepalen.
Demografische targeting
Leeftijd, geslacht, locatie, burgerlijke staat, levensfase en gezinsinkomen van kijkers.
Interesse targeting
Interesses in specifieke onderwerpen, zoals reizen, technologie, sport, mode, enzovoort.
Aangepaste affiniteit targeting
Mensen die affiniteit vertonen met jouw producten of diensten. We richten ons onder meer op specifieke zoekopdrachten die men heeft uitgevoerd, alsook specifieke website en apps die men bezocht heeft. Dit biedt diepgaande targetingopties ten opzichte van de vooraf ingestelde categorieën binnen interesse targeting.
Retargeting
Bezoekers van jouw website of YouTube kanaal. Daarnaast kunnen we ook een klantenlijst met specifieke profielkenmerken zoals e-mailadressen uploaden, die Google matcht met YouTube gebruikers.
Of je nu je merk wilt introduceren, verkeer naar je website wilt genereren of je doelgroep wilt stimuleren tot een specifieke actie, er is een geschikt advertentietype voor elke marketingdoelstelling. Samen bepalen we welke advertentie types het beste passen bij jouw marketingstrategie.
Bumper ads zijn korte, niet wegklikbare videoadvertenties van maximaal 6 seconden. Dit advertentietype is ideaal om een korte maar krachtige boodschap over te brengen, een merk of product te introduceren of een herkenbare slogan te presenteren.
TrueView In-Stream ads zijn videoadvertenties die worden afgespeeld voor, tijdens of na een YouTube-video. Na 5 seconden hebben kijkers de optie om de advertentie over te slaan of verder te kijken.
Adverteerders betalen alleen als kijkers de advertentie bekijken (na 5 seconden) of doorklikken naar de website
TrueView Discovery-advertenties verschijnen naast andere video's als suggesties voor kijkers. Ze kunnen worden weergegeven op de YouTube-startpagina, zoekresultatenpagina of op de afspeelpagina van video's.
Adverteerders betalen alleen wanneer kijkers ervoor kiezen om de advertentie te bekijken door erop te klikken.
Non-skippable videoadvertenties, ook wel Pre-Roll advertenties genoemd, zijn In-Stream advertenties die niet kunnen worden overgeslagen en een vaste duur hebben van 15 tot 20 seconden. Hierdoor krijg je een korte maar impactvolle kans om de aandacht van kijkers te trekken.
© Copyright DMOOD 2024