Adverteren op Facebook en Instagram

Miljoenen gebruikers wereldwijd scrollen dagelijks door de social media kanalen Facebook & Instagram, waaronder dus ook jouw potentiële klanten. “Een speld in een hooiberg", hoor ik jou nu denken? Wel, wij zullen deze speld samen vinden én aanspreken! In Facebook Ads Manager maken we gerichte doelgroepen aan en targeten we deze met doordachte Facebook en Instagram campagnes, gericht op jouw doelstellingen.

ADVERTEREN OP FACEBOOK EN INSTAGRAM


Doelgroepen

Bereik potentiële nieuwe klanten die uw bedrijf nog niet kennen

Wie is jouw doelgroep en hoe kunnen we deze definiëren? Bij het samenstellen van doelgroepen in Facebook Ads, combineren we specifieke demografische gegevens met gedetailleerde targeting. Demografische gegevens, het spreekt voor zich, omvatten de geografische regio, taal, geslacht en leeftijd van jouw potentiële klant.. Maar natuurlijk is niet elk individu in deze demografische doelgroep geïnteresseerd in jouw producten of diensten. Op basis van typerende interesses, hobby's, specifiek gedrag tot zelfs pagina’s die men volgt, gaan wij deze doelgroep verfijnen tot deze het dichtst aansluit bij jouw potentiële klanten.

Bereik potentiële klanten die uw bedrijf reeds kennen

Waarom enkel jagen op nieuwe klanten als je ook de kans hebt om de harten te veroveren van degenen die (stiekem) al een oogje op je hebben? Met retargeting brengen we jouw producten of diensten in de kijker bij bestaande klanten of geïnteresseerde zielen. Doelgerichte advertenties verleiden hen om opnieuw, of voor de eerste keer, JA te laten zeggen! Maar wie zijn deze oude vlammen en geheime aanbidders, en hoe kunnen we ze opnieuw gaan bereiken? Maak kennis met de Cupido van de online marketing: aangepaste doelgroepen!

MEER INFO

Aangepaste doelgroep op basis van social media betrokkenheid

Potentiële klanten die zich reeds geuit hebben door betrokkenheid te tonen met jouw Facebook-pagina of Instagram-account, willen we natuurlijk een duwtje in de rug geven. Interesse in jouw bedrijf op social media kan zich op verschillende manieren uiten. Denk maar aan het bekijken van jouw video’s, betrokkenheid tonen bij een post, tot het bezoeken en al dan niet volgen van jouw pagina of account. Zou het geen zonde zijn om deze betrokken doelgroep niet te koesteren? Laten we hun interesse in jouw bedrijf voeden met doelgerichte, aantrekkelijke advertenties!

Aangepaste doelgroep op basis van websitebezoekers

Terwijl Google Analytics je vertelt hoeveel mensen jouw website bezoeken en welke diensten of productpagina's populair zijn, realiseer je je dat niet alle bezoekers effectief converteren. Niet getreurd, Facebook-pixel to the rescue! Dankzij het installeren van een Facebook-pixel kunnen wij een aangepaste doelgroep maken van de bezoekers van jouw website of zelfs specifieke pagina's. Hierdoor kunnen we jouw bezoekers opnieuw bereiken via doelgerichte retargeting advertenties en hen verleiden om alsnog te converteren.

Aangepaste doelgroep op basis van een klantenlijst

Beschik jij over een lijst met bestaande klanten of nieuwsbriefabonnees, die informatie zoals e-mailadres, telefoonnummer of adres bevat? Dan kunnen we dit klantenbestand uploaden naar Facebook. Facebook vergelijkt vervolgens de verstrekte informatie, identifiers genoemd, met Meta-profielen om de aangepaste doelgroepen aan te maken. Op deze manier kunnen we jouw bestaande klantenkring online benaderen met doelgerichte advertenties.

Advertentiedoelstellingen

Natuurlijk willen we Facebook advertentiecampagnes maken die presteren volgens jouw doelstellingen, maar wat zijn deze? Hieronder vind je enkele voorbeelden.

Meer volgers

Een veelvoorkomend scenario: jouw Facebook & Instagram-pagina’s en -berichten zijn helemaal in hun element, maar het aantal volgers kan nog wel een boost gebruiken. Een grote bron van frustratie in jouw social media strategie, want hoe kunnen jouw organische social media posts een niet-bestaande community bereiken? Verhoog jouw aantal Facebookvolgers met een pagina-vind-ik-leuk campagne, gericht op jouw doelgroep. Met 1 druk op de call-to-action van de advertentie heb je er een volger bij! Na afloop van deze betaalde advertenties, blijf je jouw uitgebreid aantal volgers bereiken met jouw organische Facebook posts.

Meer betrokkenheid bij posts

Kan je je er ook aan ergeren dat jouw social media post, waar je bloed, zweet en tranen in hebt gestoken, slechts enkele likes of comments krijgt? Inderdaad, een echte mood killer! Niet getreurd, dit fenomeen ligt niet zomaar aan de kwaliteit van jouw social media post, maar het lage bereik van jouw post kan hier een fameus stokje voor steken! Laten we jouw organisch bereik uitbreiden dankzij betaald bereik, specifiek gericht op jouw doelgroep, die ook nog eens betrokkenheid genereert bij jouw post!

Websiteverkeer genereren

Facebook verkeer campagnes zorgen voor klikken naar specifieke landingspagina’s, zoals jouw dienstenpagina, productpagina of contactpagina. De Facebook pixel verzamelt mooi wie jouw website bezocht heeft. Na de Facebook verkeer campagne kunnen we ons focussen op het herbereiken van deze geïnteresseerde Facebookgebruikers, via retargeting campagnes.

Advertentie indelingen

Zonder twijfel, beelden zeggen meer dan duizend woorden, vooral als het gaat om het overbrengen van jouw boodschap, producten of diensten via social media advertenties. Er is een brede waaier aan advertentie-indelingen waarin jouw beeldmateriaal kan uitblinken om de aandacht van jouw potentiële klanten te trekken. Van krachtige afbeelding advertenties tot meeslepende videoadvertenties en veelzijdige carrouseladvertenties, de mogelijkheden zijn divers! Samen kunnen we jouw visueel verhaal vormgeven door een mix van advertentie-indelingen in te zetten, afgestemd op de advertentiedoelstellingen en beschikbare visuele content van jouw bedrijf.

adverteren op facebook
adverteren op instagram

Plaatsingen en afmetingen

Binnen Facebook Ads zijn er een overvloed aan plaatsingen beschikbaar om jouw advertenties in het oog te laten springen. Van de vertrouwde Facebook- en Instagram-overzichten, tot stories, reels, zoekresultaten, in-stream video’s, audience network, messenger, Facebook marketplace, en zo veel meer. Deze verschillende plaatsingen, in combinatie met de diverse advertentieindelingen die kunnen worden ingezet, zorgen voor wat grafisch werk. Er is namelijk niet één standaard algemene afmeting voor jouw advertentiemateriaal; denk maar aan recht, vierkant, verticaal, alsook richtlijnen omtrent ratio’s, tekst verhoudingen en groottes. Natuurlijk willen we bij DMOOD dat het advertentiemateriaal perfect aansluit en opvalt in elke plaatsing, om de beste resultaten te behalen.

Starten met adverteren

op Facebook en Instagram?

Wij gebruiken cookies om ons te helpen beter te begrijpen hoe de site wordt gebruikt. Klik hier om meer te leren.