Dagelijks verkennen jouw potentiële klanten talloze websites. Met Google Display Advertising zorgen wij ervoor dat jouw diensten of producten aanwezig zijn op de websites die zij bezoeken.
Er zijn miljoenen websites & website gebruikers: hoe gaan we nu bepalen waar en aan wie jouw display advertenties getoond worden?
Website-gerichte targeting
Dit wordt ook wel contextuele targeting genoemd. Je kiest specifieke websites uit op basis van hun kenmerken. Iedereen die deze sites bezoekt, ziet jouw advertenties. Dit is een doeltreffende strategie omdat de bezoekers van deze websites al interesse tonen in producten of diensten die aansluiten bij wat jouw bedrijf aanbiedt. Bijvoorbeeld. Als vastgoedmakelaar plaats je advertenties op websites met vastgoedaanbod, terwijl je als reisbureau wilt verschijnen op website met reis- en toerisme-inhoud.
Gebruikers-gerichte targeting
We selecteren individuele gebruikers op basis van hun profielkenmerken zoals demografie, interesses, hobbies en meer. Deze gebruikers zien jouw advertenties op elke website die ze bezoeken binnen het Google Display Netwerk, ongeacht de specificaties van deze sites. Stel, je hebt een online platform voor fietsliefhebbers. Je richt je advertenties op mannen en vrouwen (demografie) tussen de 25 en 40 jaar oud, die in Vlaanderen (regio) wonen en een passie hebben voor fietsen (interesses/hobbies).
Retargeting
Wil je opnieuw in contact komen met websitebezoekers die nog geen actie ondernomen hebben? Met remarketing kunnen we deze bezoekers opnieuw bereiken via display advertenties op websites die zij bezoeken. Hierdoor worden zij herinnerd aan jouw aanbod, waardoor zij mogelijk terugkeren naar jouw website. Interesse kan namelijk groeien, maar je mag het momentum niet missen. Laat geen potentiële klanten liggen - maak gebruik van remarketing en blijf in contact met je doelgroep.
We voorzien het advertentieplatform van diverse koppen en beschrijvingen, alsook meerdere formaten van afbeeldingen, video's en logo's. Deze assets worden volledig gepersonaliseerd naar de branding en kenmerken van jouw bedrijf, diensten of producten. Responsieve display advertenties zijn ontworpen om dynamisch een combinatie te maken met deze verschillende elementen. Het resultaat? Of het nu gaat om een desktopscherm, een tablet of een mobiel apparaat, responsieve advertenties passen zich moeiteloos aan aan diverse formaten en posities op webpagina's.
© Copyright DMOOD 2024